Niechciane opinie na Facebooku – co możesz z nimi zrobić?
Zastanawiasz się co zrobić, gdy na Twoim fanpage’u pojawia się coraz więcej negatywnych recenzji na temat Twojej firmy? Istnieją dwie możliwości – ukryć lub zostawić.
Ukrywanie negatywnych opinii na Facebooku, czyli kiedy warto to zrobić.
Recenzje na firmowym profilu na Facebooku dają naszemu przyszłemu klientowi do zrozumienia, że śmiało może w każdej chwili sprawdzić czy dotychczasowi Klienci są zadowoleni z zakupu naszego produktu lub usługi. Jeżeli ilość negatywnych recenzji nie przekracza 10-20% naszych opinii na fanpage’u to śmiało możemy pozostawić sekcje recenzji do wglądu naszych klientów, aby dać im poczucie tego, że mogą nam zaufać. Sekcja z recenzjami to nie tylko źródło opinii, ale także wiadomość dla naszych klientów, że nie mamy nic do ukrycia. Zanim zdecydujesz się na wyłączenie recenzji, zastanów się, czy skala złych opinii jest tak duża, że warto rezygnować tej opcji.
Jeżeli zdecydujesz się, aby zostawić recenzje na swojej stronie zadbaj o to, aby każdy negatywny komentarz nie został bez odpowiedzi, Facebook daje nam możliwość odwołania się od każdego negatywnego komentarza na fanpage’u. Ponadto możemy skontaktować się w prywatnej wiadomości z autorem recenzji i wyjaśnić zaistniałą sytuacje, zaproponować mu rekompensatę w postaci rabatu. Więcej opcji odwołania znajdziesz klikając w ikonę z trzema kropkami przy recenzji, a następnie wybierzesz opcje „Przekaż opinie na temat tej recenzji”.
Usuwanie sekcji „Recenzje” z fanpage’a
Jeżeli jednak zdecydujesz, że liczba nieprzychylnych recenzji na Facebook’u szkodzi poważnie Twojemu biznesowi to możesz wyłączyć dodawanie opinii na fanpage’u. Zrobisz to przechodząc do Ustawienia -> Szablony i karty -> Znajdź moduł „Recenzje” i wciśnij „Ustawienia” -> Zmień z WŁ. na WYŁ i gotowe.
Wyciągaj wnioski z opinii Twoich Klientów na Facebooku
Pamiętaj, że jeżeli negatywne opinie na Twoim profilu na Facebook’u są uzasadnione, a ich ilość jest rażąca to prędzej czy później wszystko i tak wypłynie na wierzch. Zamiast skupiać się na ukrywaniu opinii zastanów się czy nie warto popracować nad jakością Twojego produktu lub usługi. Często Klienci zaślepieni czubkiem swojego nosa traktują każdą negatywną opinie na Facebook’u jak atak ze strony internetowych trolli, a w rzeczywistości są to Klienci, którzy faktycznie zapłacili za produkt lub usługę, która nie spełniła ich oczekiwań. Zachęcam, aby negatywne opinie waszych Klientów były źródłem inspiracji do tego, aby pracować i ulepszać swój produkt, aby w przyszłości nie było potrzeby ukrywania przed swoimi Klientami złych opinii na Facebook’u.