Aktualne wymiary grafik na Facebooku

wymiary grafik na facebooku

 

Każdy z nas, kto prowadzi fanpege’a lub posiada profil prywatny na Facebooku nie raz zastanawiał się jakie panują aktualnie standardy wymiarów grafik na Facebooku. Wytyczne dotyczące rozdzielczości grafik zmieniają się w miarę często, więc zakładam, że tak samo jak ja, Ty też nie raz szukałeś wymiarów do zdjęcia w tle lub kreacji reklamowej Facebook Ads. W tym wpisie przedstawiam Ci najbardziej popularne rozmiary, które aktualnie będziesz mógł wykorzystać na swoim profilu prywatnym lub firmowym. Wpis podzieliłem na trzy kategorie: wymiary postów, wymiary tła, wymiary kreacji reklamowych.

 

Spis treści:

 

Wymiary postów na Facebooku

 

Wskazówka: każdy wymiar jest podany w pikselach, jednak pamiętaj, że to proporcje grafik są najważniejsze. Możesz używać kreacji graficznych większych niż te podane poniżej, lecz musisz pamiętać o zachowaniu proporcji, w innym przypadku Twoje zdjęcie zostanie obcięte przez Facebooka, co może skutkować utratą cennych szczegółów, marginesów, itd. Dla przykładu, używając formatu 1:1 możesz zastosować wymiar 600×600 lub 1200×1200. Pamiętaj o tym, aby Twoje kreacje nie przekraczały 1 mb wielkości.

 

  • Wymiary post poziomy: 1200×628
  • Wymiary post poziomy 4:3: 1200×900
  • Wymiary post kwadratowy: 1200×1200
  • Wymiary post pionowy: 640×960
  • Wymiary post z ukrytą zawartością: 400×960

 

rozmiary grafik facebook ads

 

Wymiary tła na Facebooku

 

Wskazówka: wielkość grafiki na Facebooku w przypadku tła nie może przekraczać 100kb. Tło to świetne miejsce na umieszczenie krótkiej informacji na temat tego czym zajmuje się Twoja firma (w przypadku fanpage’a).

 

  • Wymiary tla na prywatnym profilu:

    Desktop: 820×312
    Mobile: 640×360

  • Tło wydarzenia na Facebooku:

    Desktop: 1920×1080
    Mobile: 1920×1005

  • Tło grupy na Facebooku: 820×462

 

Wymiary grafik do reklamy Facebook Ads

 

Istnieje wiele celów reklamowych, ale w tym wpisie skupimy się na najważniejszych wymiarach grafik do reklamy na Facebooku. W zależności od tego co chcesz promować pamiętaj zachowaniu proporcji kreacji. Źle zaprojektowana kreacja będzie ucięta, a Twoi potencjalni Klienci raczej nie będą chcieli się domyślać, co znajduje się na uciętym fragmencie grafiki.

 

  • Ruch na stronie, Lead Ads, Messenger: 1200×628
  • Promowanie wydarzenia: 1200×444
  • Page Like: 1200×444
  • Karuzela: 1200×1200
  • Video:
    Format: .mov, .mp4
    Rozmiar: Ratio 16:9
    Rozdzielczość: 720p minimum
    Wielkość pliku: 2.3GB
    Długość: 120 min. FB, 60 sec. Instagram

 

rozmiary grafik facebook ads

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *