7 porad, jak pisać dobre posty na Facebooku

 

Zastanawiasz się, jak pisać dobre posty na Facebooku?

Zdobycie uwagi i zachęcenie fanów do zaangażowania się pod postem, może wymagać od Ciebie o wiele więcej, niż Ci się wydaje. Pokaże Ci jednak kilka dobrych porad, które spowodują, że fani Twojego fanpage’a będą chętniej wykonywali działania, na których Ci zależy.

W momencie, kiedy czytasz ten wpis tysiące firm udostępnia różnego rodzaju posty na Facebooku, niestety większość z nich nie wie po co i jak to robić. Liczę na to, że po tym artykule wcielisz w życie swojego fanpage’a nowe praktyki, które pomogą Ci lepiej angażować Twoich fanów.

 

Spis treści:

 

Obserwuj konkurencje – nie wymyślaj koła na nowo

Najlepszym punktem odniesienia i dobrym wzorcem do naśladowania będzie Twoja konkurencja. Nie traktuj tego negatywnie, to nic złego! Zapewniam Cię, że 99% świetnie funkcjonujących profili w mediach społecznościowych czerpie inspiracje z najbliższego otoczenia.

 

Zadawaj pytania, w postach na Facebooku

Zadawaj pytania zamknięte, daj odbiorcy wybór – tak lub nie, ładne lub brzydkie, chce lub nie chce. Szanuj czas swoich fanów, pomóż im w podjęciu szybkiej odpowiedzi.

 

 

Używaj emotikon (z umiarem)

Na całym świecie ludzie wymieniają codziennie około 5 miliardów emotikon. To już nie tylko zwykłe obrazki, to sposób komunikowania się ze współczesnym odbiorcą. Używanie tzw. emoji w postach na Facebooku, pozwala na przekazanie emocji, które czasami ciężko wyrazić samym tekstem. Nawet reklamy na Facebooku, w których dodajemy emoji zatrzymują bardziej uwagę użytkownika niż te, w których jest sam tekst.

 

 

 

Publikuj regularnie posty na Facebooku

Wychowaj sobie Klienta! Naucz go, że w każdy poniedziałek dostanie post na Facebooku z praktyczną poradą, w środę otrzyma rabat na jeden z produktów w Twoim sklepie internetowym, a w sobotę ciekawą inspiracje. Nie pozwól sobie na brak systematyczności. Wyjeżdzasz na wakacje? Facebook pozwala na planowanie postów na kilka dni (a nawet tygodni) do przodu.

 

 

 

Rozwiązuj problemy i obawy

Twoi klienci oczekują od Ciebie pomocy w rozwiązaniu ich problemu. Żeby poznać problem Twojego Klienta będziesz musiał zrobić research lub zadać mu szczere pytanie, z jakim problemem spotyka się najczęściej wybierając wybrany produkt lub usługę. Kiedy już zanotujesz kilka najczęstszych pytań możesz stworzyć wpis na blogu, który opublikujesz dodatkowo na mediach społecznościowych.

 

 

Wezwanie do działania (call to action)

Jeżeli posiadasz przemyślaną strategie prowadzenia social media, Twój każdy post na Facebooku jest w pewien sposób drogą do celu. Nie oszukujmy się, nie prowadzisz profilu firmowego hobbystycznie, jego głównym celem jest sprzedaż. Zaplanuj jeden dzień w tygodniu, w którym będziesz publikować posty na Facebooku nakłaniający do działania, niech Twoi klienci także dadzą coś od siebie.

Pamiętaj! Nie każdy post na Facebooku powinien być wezwaniem do działania, Twój fanpage nie może kojarzyć się z tablicą ogłoszeń.

 

 

 

Content marketing, czyli posty na Facebooku

 

Tworząc strategie marketingową w XXI wieku, nie wyobrażam sobie sytuacji, w której pomijam content marketing. To etap strategii, w którym zdobywamy zaufanie Klienta, wychodząc naprzeciw jego pytaniom i problemom. Oprócz zaufania, dobrej jakości treści, przygotowane pod SEO wpływają świetnie na generowanie ruchu organicznego z wyszukiwarki (SEO).

 

Nie próbuj pomijać tego punktu, to droga, która wytyczona w dobry sposób, zaprowadzi Cię do zdobycia serc Twoich Klientów. 

 

 

Nie ma jednej, dobrej odpowiedzi na pytanie „Jak pisać dobre posty na Facebooku„. Jest jednak wiele dobrych praktyk, które wykorzystywane systematycznie pomogą Ci zaangażować Twoich fanów. Prowadzenie skutecznych działań marketingowych wokół Twojej firmy wymaga wiele pracy i sporo cierpliwości, które na koniec dnia przyniosą Ci nowych, zaufanych Klientów .

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *