Nadal zastanawiasz się, czy założyć fanpage na Facebooku? Nie do końca wiesz po co i jak ale Twoja konkurencja wywiera na Tobie ogromną presje i czujesz, że musisz? Dobrze czujesz, Twój biznes potrzebuje firmowego profilu na Facebooku.
Po co mi firmowy fanpage?
Jak wynika z oficjalnych statystyk, w każdym miesiącu Facebooka odwiedza ponad 2 miliardy osób. W polsce z Facebooka korzysta 16 milionów osób, to prawie co druga osoba, która mijasz w sklepie lub na ulicy. Wyobraź sobie teraz, że możesz do nich wszystkich dotrzeć za pomocą fanpage’a na Facebooku, brzmi nieźle?
Co potrzebuje, aby założyć fanpage na Facebooku?
Do założenie firmowego fanpage’a będziesz potrzebował tylko prywatnego konta. Aby Twój profil był atrakcyjny i wzbudzał zaufanie musisz posiadać również logo, dobrą nazwę strony na Facebooku oraz zdjęcie w tle. Informacje o aktualnych rozmiarach tła na facebooku znajdziesz w moim wpisie poświęconym wymiarom grafik na Facebooku.
Poznaj 5 szybkich kroków do założenia fanpage’a!
Na głównej stronie Facebooka wybierz opcje „Utwórz”, a następnie „Strona”.
Wybierz z sekcji Firma lub Marka przycisk „Rozpocznij”
Wybierz nazwę firmy, kategorie oraz opcjonalnie adres lokalu
Przy wyborze nazwy warto jest się chwilę zastanowić. Na Facebooku dobrą praktyką jest dodawanie do nazwy kilku wyrazowego opisu, czym zajmuje się firma, np. zamiast samej nazwy „Milka” użyj nazwy „Milka – Czekolada, która rozpływa się w ustach”. Ta praktyka modna jest w przypadku mniej znanych marek, które nie są jeszcze rozpoznawalne na rynku.
Dodaj firmowe logo. Rozmiar loga powinien być w proporcjach 1:1 (np. 500x500px). Przy dodawaniu logo pamiętaj o marginesach, aby Twoje logo było dobrze widoczne dla klienta.
Gratuluje! Właśnie stworzyłeś swój firmowy fanpage na Facebooku.
Wiesz już jak założyć fanpage, co dalej?
Teraz przyszedł czas na to, aby ściągnąć czytelników do Twojego firmowego konta na Facebooku. Aby dowiedzieć się, jak zdobyć pierwszych fanów na Facebooku przeczytaj wpis, w którym znajdziesz sposoby na ich pozyskanie.