Reklama na Facebooku za darmo – 5 skutecznych sposobów

reklama na facebooku za darmo

 

Prowadzisz małą firmę i Twój budżet na reklamę jest mocno ograniczony? Musisz wiedzieć, że reklama na Facebook za darmo naprawdę działa! Tak, całkowicie za darmo! Nie musisz wydawać pieniędzy na reklamę na Facebooku, czy Google Ads. Jedyną inwestycją jest Twój czas i kreatywność.

Poniżej znajdziesz 5 sposobów na darmową reklamę dla firm, które chcą zdobyć swoich pierwszych klientów. Z mojego doświadczenia wiem, że dla większości małych firm, wydatek 1000zł miesięcznie na reklamę na Facebooku to duża kwota, którą lepiej wydać na rozwój produktu lub stronę internetową. Niestety brak wiedzy i czasu sprawia, że muszą wybrać jedno albo drugie.

 

 

Reklama na Facebooku za darmo? To nie clickbait?

Doba każdego z nas trwa 24 godziny i warto, abyś dobrze zagospodarował swój czas i dobrał odpowiednie narzędzia reklamowe do Twojego biznesu. Jesteś na początku swojej drogi i musisz pełnić w swojej firmie wiele ról – jedną z nich jest rola marketera.

Nie musisz od razu wykorzystywać wszystkich sposobów, skup się na kilku z nich i staraj się robić to jak najlepiej. Jeżeli jakaś metoda darmowej reklamy nie działa, próbuj dalej, nie wszystko będzie działać w Twoim przypadku. Testuj i rezygnuj z tego co zabiera dużo czasu i nie przynosi oczekiwanych efektów.

Jeżeli nie masz jeszcze fanpage’a, zobacz jak stworzyć go w dosłownie 5 krokach.

 

Chatbot na Messengerze – subskrybenci za darmo

Korzystając z darmowych narzędzi do tworzenia chatbotów w messengerze możesz tworzyć listy subskrybentów, tak jak w przypadku zbierania list mailingowych. Jest to o wiele prostszy sposób ponieważ Twój klient nie będzie musiał opuszczać aplikacji Facebooka.

Stwórz ciekawy poradnik lub zaproponuj kod rabatowy i zaproponuj go w zamian za pozostawienie komentarza pod wybranym postem. Użytkownik, który skomentuje wybrany wpis zostanie zapisany na listę subskrybentów na chatbocie w messengerze. Do osób zapisanych na listę będziesz mógł w przyszłości wysłać wiadomość z kolejnymi ciekawymi poradnikami lub informacją o promocji na Twój nowy produkt.

 

Wydarzenia na facebooku

Jeżeli posiadasz fanpage’a, w dosłownie kilku kliknięciach możesz stworzyć wydarzenie związane z Twoim produktem lub usługą. Jeżeli prowadzisz gabinet stomatologiczny, zaproś rodziców z dziećmi na darmowy przegląd jamy ustnej. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego z akcesoriami dla zwierząt, zaproś właścicieli wraz z ich pupilami na spotkanie przy smacznej kawie tak, jak robi to firma Pet Station.

 

wydarzenie pet station

 

Zaplanuj webinar

Zorganizuj transmisje live i zaproś na nią osoby zainteresowane tematem Twojego produktu. Wykorzystaj do tego swoją listę subskrybentów oraz grupy tematyczne. Przygotuj ciekawy temat przewodni, który będzie przekazywał wartościową wiedzę, która przyciągnie odbiorców.

Pamiętaj, aby zaplanować webinar tak, aby skorzystali na tym Twoi odbiorcy oraz Twoja firma. Nie bądź nachalny, nie zaczynaj swojej transmisji od namawiania osób do zakupu.

Na koniec poświęć kilka minut na sesje pytań i odpowiedzi. Zapytaj jaki temat kolejnego webinaru byłby dla Twojej publiki interesujący.

 

Zobacz również inne wpisy na moim blogu:

 

 

Dołącz do grup tematycznych na Faceboooku

Znajdź i dodaj się do grup na Facebooku, w których są Twoi potencjalni klienci. Bierz udział w dyskusji, w której możesz reklamować swój produkt lub pomóc w rozwiązaniu problemu.

Dołącz również do grup z ogłoszeniami i zacznij regularnie promować swój produkt. Wybierz grupy, które są najbardziej aktywne oraz te, w których ludzie sami szukają firm, które świadczą usługi lub sprzedają produkty.

 

Marketplace na Facebooku

Marketplace to miejsce, w którym możesz za darmo zamieszać swoje produkty oraz usługi. Marketplace to platforma, która działa podobnie jak OLX, czy Allegro ale nadal nie jest tak popularna i wiele osób zwyczajnie nie docenia jej potencjału.

 

marketplace na facebooku

 

 

Podsumowanie

Jak widzisz, istnieją formy darmowej reklamy na Facebooku darmo. To prawda, że zasięg organiczny postów jest bardzo słaby ale istnieje wiele możliwości, aby dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. Oprócz postów możesz organizować transmisje live lub korzystać z Facebook Stories, które generuje o wiele większe zasięgi. Możesz dołączyć do grup tematycznych lub tworzyć je samemu.

Jeżeli poświęcisz trochę swojego cennego czasu i zaangażujesz do tego swoją kreatywność, możesz zdobyć swoich pierwszych za pomocą reklamy na Facebooku za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *