Facebook Pixel to fragment kodu, który musisz umieścić w kodzie swojej strony, a dokładnie pomiędzy znacznikami <head>tu wklej kod</head>. To niezbędne narzędzie, które pozwala na monitorowanie ruchu na Twojej stronie internetowej poprzez panel Facebook’a. Jeżeli nie masz go jeszcze na stronie to prawdopodobnie straciłeś sporą część klientów. Głowa do góry, zaraz to naprawimy!
Czego potrzebuje, aby korzystać z Facebook Pixel?
- Strona internetowa
- Dostęp do menadżera reklam
- Dostęp do kodu strony
Czym jest Facebook Pixel?
Facebook Pixel to fragment kodu, który musisz umieścić w kodzie swojej strony, a dokładnie pomiędzy znacznikami <head>tu wklej kod</head>. To niezbędne narzędzie, które pozwala na monitorowanie ruchu na Twojej stronie internetowej poprzez panel Facebook’a. Jeżeli nie masz go jeszcze na stronie to prawdopodobnie straciłeś sporą część klientów. Głowa do góry, zaraz to naprawimy!
Po co mi Pixel Facebooka?
Facebook Pixel daje nam kilka niezbędnych funkcji bez których reklama na Facebooku będzie równoznaczna z wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
Posiadając pixel możesz zbierać do jednego worka użytkowników, którzy wykonali konkretną czynność na Twojej stronie internetowej. Może to być załadowanie strony z konkretnym modelem zegarka lub wypełnienie formularza. Następnie posiadając taki worek z odpowiednią ilością użytkowników jesteś w stanie wyświetlić im konkretny przekaz reklamowy i nakłonić do powrotu na Twoją stronę.
Oprócz zbierania grup odbiorców, możesz optymalizować swoje reklamy pod wybraną konwersje, wskazując Facebookowi gdzie chcesz skierować osoby, które kliknęły w reklamę.
Kiedy wiesz, na której konwersji zależy Ci najbardziej możesz obserwować statystyki swojej kampanii, aby samemu wprowadzać zmiany i optymalizować swoje kampanie reklamowe. Nie ufaj Facebookowi za wszelką cenę, naucz się czytać raporty używając odpowiednich kolumn z liczbą ważnych dla Ciebie konwersji.
Jak wygenerować Facebook Pixel?
- W menadżerze reklam przejdź do zakładki „Piksele”
- Kliknij „Utwórz piksel”
- Nazwij swój piksel i kliknij „Utwórz”
Jak skonfigurować i zaimplementować pixel na stronie?
Istnieją trzy możliwości wrzucenia pixela na Twoją stronę internetową:
- Implementacja przy użyciu Google Tag Managera, wtyczek do WordPressa, Shopify, itd.
- Instalacja ręczna
- Wysłanie instrukcji do programisty lub osoby odpowiedzialnej za administracje strony internetowej
W tym wpisie skupie się na instalacji ręcznej Pixela Facebooka, ponieważ jest to najbardziej uniwersalna metoda. Aby skorzystać tej metody musisz mieć dostęp do kodu źródłowego Twojej strony, a konkretnie do miejsca, w którym znajduje się znacznik <head>tu wklej kod</head>.
- Wklej wygenerowany kod pomiędzy znacznik <head>tu wklej kod</head> Twojej strony internetowej.
- Sprawdź czy pixel został poprawnie zaimplementowany. Wpisz adres swojej strony internetowej i wyślij testowy ruch. Sprawdź czy zapaliła się zielona lampka.
- Jeżeli lampka zapaliła się na zielono, przejdź do następnego kroku klikając „Kontynuuj”. Dodatkowym narzędziem do weryfikacji zaimplementowanych kodów jest wtyczka Facebook Pixel Helper.
Jak skonfigurować zdarzenia?
W następnym kroku, po implementacji kodu na stronie możemy skonfigurować zdarzenia standardowe. Do każdego zdarzenia możemy dodać parametr, który chcemy zbierać (cena zakupu, kategoria, itd.) Kodem zdarzenia możesz zbierać osoby, które:
- Odwiedziły konkretną podstronę
- Kliknęły w przycisk
- Odtworzyły wideo na Twojej stronie internetowej
- Wypełniły formularz
- Kliknęły w numer lub adres e-mail podany na stronie
- Inne
Zaimplementować kody zdarzenia możemy ręcznie lub korzystając z Google Tag Managera (narzędzie do implementacji kodów na stronie). Zbieranie danych po załadowaniu konkretnych podstron nie jest trudne, jednak wstawienie kodu pod przycisk lub inne elementy strony może wymagać od Ciebie większych umiejętności. Jeżeli kiedykolwiek będziesz chciał ponownie skonfigurować zdarzenie przejdź na podstronę „Źródła danych”, a następnie „Skonfiguruj”
Jak skonfigurować konwersje niestandardowe?
Oprócz podstawowych kodów zdarzenia możemy tworzyć tzw. niestandardowe konwersje.
Instrukcja:
- Przejdź do zakładki „Konwersje niestandardowe” i kliknij „Utwórz konwersje niestandardową”
- Dodaj fragment adresu URL strony (wp.pl/motoryzacja) lub słowo kluczowe (motoryzacja), które zawiera adres url strony.
- Nadaj nazwę, wybierz kategorie (nie ma to większego znaczenia) oraz wpisz wartość jeżeli wybrana konwersja taką posiada (nie wymagane).
Konwersje niestandardowe nie wymagają implementacji dodatkowych fragmentów kodu, tak jak miało to miejsce w przypadku standardowych zdarzeń. Zdarzenia niestandardowe działają na bazie zaimplementowanego wcześniej kodu w głównym znaczniku <head>tu wklej kod</head> na Twojej stronie internetowej.
O tym jak stworzyć grupy niestandardowych odbiorców, które będziesz mógł wykorzystać w remarketingu opowiem Ci w oddzielnym wpisie. Na ten moment posiadasz wiedzę, która jest mocnym fundamentem. Wiem, że to wszystko na ten moment może być dla Ciebie trudne i nielogiczne, też miałem takie same odczucia po pierwszym kontakcie z Pixelem Facebooka i jego funkcjami.