Lista 10 najlepszych blogów firmowych
Od czasu do czasu spotykam się ze stwierdzeniem, że analiza konkurencji i inspiracja ich działaniami jest nieetyczna. Z mojej perspektywy to stwierdzenie jest kompletną bzdurą. Jestem zwolennikiem teorii, że nie warto wymyślać koła na nowo, a zdecydowanie warto się inspirować i ulepszać to, co zostało już wymyślone wykorzystując swoją kreatywność. Oprócz analizowania konkurencji pod kątem SEO, kampanii Google Ads, Facebook Ads, czy działań w social media świetnym źródłem inspiracji są firmowe blogi. Mam nadzieje, że moja lista chociaż w małym calu pomoże Ci zainspirować się do założenia bloga (niekoniecznie firmowego).
W tym wpisie znajdziesz najlepsze blogi firmowe polskie i zagraniczne. Poniższa lista jest moją subiektywną opinią. Na liście znalazły się blogi, które według mnie mocno zakorzeniły się w umysłach konsumentów w Polsce oraz na całym świecie.
Szukasz inspirujących profili na Facebooku lub Instagramie? Specjalnie dla czytelników bloga stworzyłem listę inspiracji w social media, na której znajdziesz około 200 firm z 50 różnych branż.
Najlepsze blogi firmowe (Polskie)
Kuchnia Lidla
Kuchnia Lidla to blog, na którym znajdziesz wiele przepisów kulinarnych przygotowanych przez kucharzy Lidla. Oprócz tego znajdziesz tam również triki i porady dotyczące gotowania. Lidla to jeden z lepszych przykładów na to, jak robić content marketing w internecie.
Blog Kuchni Lidla generuje około 1 mln organicznego ruchu miesięcznie, co potwierdza, że mój wybór nie jest bezpodstawny. Sam fanpage na Facebooku liczy ponad 1 mln fanów i generuje naprawdę sporo zaangażowania.
Shoplo
Trudno ukryć, że Shoplo to ta sama półka tematyczna, na której znajduje się mój blog. Jednak to miejsce, które często odwiedzam, ponieważ znajduje się tam wiele wartościowych materiałów z zakresu marketingu i e-commerce. Cały wachlarz usług, które serwuje nam Shoplo zdecydowanie przekonuje mnie do tego, że aktualnie na rynku są w moich oczach liderem wśród dostawców narzędzi e-commerce.
Wypróbuj Shoplo za darmo przez 15 dni.
Shoplo to platforma e-commerce, która dostarcza rozwiązania dla osób, które zajmują się sprzedażą online. W asortymencie Shoplo znajdziesz trzy produkty, które pozwolą Ci stworzyć stronę internetową, rozwijać sprzedaż wielokanałową oraz usprawnić kontakt z klientem. Oto trzy główne filary Shoplo:
1. SHOPLO SKLEP
Dzięki autorskiemu kreatorowi stron internetowych możesz stworzyć swoją sklep internetowy korzystając z biblioteki gotowych szablonów. Konfiguracja prostego sklepu e-commerce nie wymaga od Ciebie dużej wiedzy, cały panel jest bardzo intuicyjny, a w przypadku problemów możesz liczyć na pomoc ze strony Shoplo.
2. SHOPLO MULTICHANNEL
Dzięki Shoplo Multichannel możesz bez problemu połączyć swój sklep online i bez problemu rozpocząć sprzedaż swoich produktów na takich stronach jak: Allegro, Facebook, czy eBay. Dodatkowo Shoplo Multichannel daje Ci możliwość integracji sklepu z mnóstwem narzędzi (InFakt, MailChimp, InPost, itd.).
3. SHOPLO CZAT
Kojarzycie LiveChat? Shoplo oferuje swoim klientom podobne rozwiązanie, które ma ułatwić komunikacje z osobami odwiedzającymi Twoją stronę internetową. Klient nie musi już wysyłać maila, czy dzwonić. Za pomocą Czatu Shoplo w ciągu kilkunastu sekund może połączyć się z obsługą sklepu, która sprawnie rozwiąże jego problem.
SFD
Zakładam, że jeżeli kiedykolwiek miałeś przyjemność chodzi na siłownie, trafiłeś na forum lub bloga SFD. Szczerze mówiąc, SFD to bardziej portal informacyjny, na którym znajdziemy różnego rodzaju content, który wspiera sprzedaż usług i produktów związanych z ćwiczeniami.
Aktualnie strona SFD generuje około 550,000 wejść wygenerowanych z ruchu organicznego. Doliczając do tego kanały social media możemy śmiało stwierdzić, że jest to lider w branży sportów siłowych.
FreshMail
FreshMail to dobrze znane w Polsce narzędzi do e-mail marketingu. Na blogu Freshmaila znajdziesz ogromną ilość wiedzy, która pozwoli Ci zbudować lub wykorzystać potencjał Twojej bazy mailingowej. Pomimo rosnącej popularności chatbotów na całym świecie e-mail marketing nadal świetnie sobie radzi i nie zapowiada się, aby w najbliższym czasie coś się zmieniło.
Brand24
Brand24 to bardzo popularne narzędzie w branży marketingowej, które służy do monitoringu internetu pod kątem wybranych przez nas fraz (nazwy firmy lub zapytań potencjalnych klientów).. Z drugiej strony mam wrażenie, że nadal jego potencjał nie jest doceniony wśród firm, które aktywnie pozyskują klientów.
Brand24 pomimo swoich „małych rozmiarów” dostarcza na swoim blogu oraz poprzez inne kanały społecznościowe sporo treści związanych z przeczesywaniem sieci w poszukiwaniu klientów, rozwoju biznesu, czy influencer marketingu.
Zobacz również inne wpisy na moim blogu:
- 22 błędy, przez które Twoja reklama na Facebooku nie jest skuteczna
- Pierwsza reklama na Facebooku
- 10 najlepszych stron z darmowymi zdjęciami i grafikami
Najlepsze blogi firmowe (anglojęzyczne)
MobileMonkey
MobileMonkey to narzędzie do tworzenia chatbotów w Messengerze. W Polsce narzędzie to wydaje mi się raczej mało znane, a jego zamiennikami są m.in. ManyChat i ChatFuel.
Założycielem i głównym twórcą contentu w social media i na blogu jest Larry Kim. Na bloga MobileMonkey trafiłem przez przypadek, czytając moje ulubione, zagraniczne źródło marketingowych treści – blog, który stworzył Neil Patel.
Blog MobileMonkey w 100% poświęcony jest tematyce messenger marketingu oraz promowaniu produktu MobileMonkey. Jeżeli chciałbyś zgłębić temat chatbotów, koniecznie odwiedź blog Larrego Kima oraz jego social media:
Garmin
Marka Garmin to niewątpliwie jedna z bardziej znanych firm tworząca produkty GPS dla sportowców i turystów. Firma Garmin na swoim blogu tworzy treści związane m.in. z lotnictwem, motoryzacją, sportem, zdrowym odżywianiem, łowiectwem.
DJI blog
Blog DJI nie trafia tu przez przypadek, ponieważ od niedawna stałem się posiadaczem drona Mavic Air i od niedawna zacząłem czerpać wiedzę z zakresu nagrywania i montażu z potwierdza. Na blogu znajdziesz m.in. poradniki, materiały innych użytkowników oraz inne materiały, które nawiązują do produktów DJI.
WIX
WIX to jeden z liderów w branży kreatorów stron internetowych. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które nie znają HTML, CSS oraz JavaScriptu. Wix jak inne kreatory daje nam do dyspozycji mnóstwo szablonów dopasowanych tematycznie do strony internetowej.
WIX wykorzystuje również w swoich działaniach bloga firmowego, który niestety jest dostępny tylko w wersji angielskiej. Na blogu znajdziesz sporo materiałów na temat marketingu online, budowania biznesu za pomocą strony www, tworzenia logotypów, optymalizacji stron pod wyszukiwarkę Google oraz wiele, wiele więcej.
Neil Patel
Neil Patel to niewątpliwie mój ulubiony zagraniczny bloger z branży marketingowej. Neil Patel to uznany marketer na całym świecie, którego wyróżnia m.in. ONZ oraz były prezydent Obama. Neil Patel jest również twórcą bestsellerowych treści dla New York Timesa. Całkiem możliwe, że trafiłeś już kiedyś na postać Neila w social media lub na Youtube, a jeżeli nie to gorąco polecam Ci jego obserwowanie.
Blog, który prowadzi Neil Patel jest świetnym generatorem nowych klientów dla jednego z jego narzędzi do analizy słów kluczowych Ubersuggest
Hej, dzięki za dobre słowo i umieszczenie w rankingu bloga FreshMaila. Serce rośnie! 🙂