Reklama na Messengerze, czyli jak skłonić klientów do konwersacji

reklama na messengerze

 

Reklama na Messengerze

 

W samej polsce z komunikatora na Facebooku korzysta około 13 000 000 osób, co stanowi 1/3 naszej populacji. Na podstawie tych informacji powinieneś poważnie rozważyć skorzystanie z reklamy Messenger Ads. Za pomocą tej metody dotrzesz do osób z komunikatem reklamowym, a następnie skierujesz ich do Messengera Twojej firmy.

 

Messenger Ads świetnie sprawdzi się w przypadku osób, które nie posiadają jeszcze swojej strony internetowej.

 

 

Reklama na Messengerze – Cel reklamowy „Wiadomości”

 

 

Na potrzeby tego wpisu posłużymy się celem reklamowym „Wiadomości”. Reklamę kierującą do Messengera możemy stworzyć również za pomocą celu „Ruch” oraz „Konwersja”. Według mnie wszystko co potrzebujemy znajdziemy w celu „Wiadomości”, dlatego skupmy się na konkretach.

 

Cel reklamowy „Wiadomości” sam optymalizuje reklamy, trafiając do osób, które z największym prawdopodobieństwem będą skłonne zadać pytanie lub poprosić o pomoc w wyborze usługi/produktu za pośrednictwem Messengera.

 

Kierowanie reklam na Messengerze

 

  • Przekierowanie do Messengera za pomocą standardowych reklam

Sytuacja wygląda tak samo, jak w przypadku reklamy standardowej. Wyjątkiem jest miejsce docelowe – Klient zamiast trafić na stronę, zostaje przeniesiony do konwersacji w Messengerze. Reklamę można umiejscowić na Facebooku oraz Instagramie.

 

Ten typ reklamy możesz ustawić na etapie Zestawu reklam, wybierając w sekcji „Wiadomości” opcje „Kliknięcia do Messengera”.

 

 

  • Reklama na messengerze pomiędzy wiadomościami

Kreacje reklamową zobaczą osoby, bezpośrednio w aplikacji Messenger, pomiędzy kontaktami. Po kliknięciu w baner reklamowy zostaną przeniesieni do konwersacji z Twoją firmą.

 

Ten typ kierowania możesz włączyć lub wyłączyć w sekcji „Umiejscowienia” -> „Edytuj umiejscowienia”. 

 

 

  • Sponsorowane wiadomości na messengerze

Wiadomości sponsorowane pozwalają na dotarcie z reklamą do osób, które w przeszłości rozmawiały z Tobą (Twoim fanpagem) na Messengerze. W tym przypadku dotrzesz do osób, które już znają Twoją firmę (gorący lead). Możesz wykorzystać tę metodę kierowania reklamy do zaprezentowania nowych produktów lub nowej usługi Klientom, którzy już Cię znają i mają do Ciebie zaufanie.

 

Ten typ reklamy możesz ustawić na etapie Zestawu reklam, wybierając w sekcji „Wiadomości” opcje „Sponsorowana wiadomość”.

 

 

Konfiguracja reklam na Messengerze

 

W 80% ustawienia reklamy kierującej do Messengera wygląda podobnie do ustawienia reklamy standardowej (np. korzystając z celu „Ruch”). Na trzecim etapie struktury reklamy na Facebooku (Reklama) będziemy musieli:

 

  • dodać kreacje graficzną,
  • dodać nagłówek oraz tekst reklamowy,
  • skonfigurować Messengera

 

Konfiguracja Messengera polega na stworzeniu wiadomości powitalnej dla osoby, która rozpocznie z Tobą konwersacje. Są dwa sposoby na skonfigurowanie powitania. Pierwsza, standardowa metoda pozwala na dodanie powitania w formie tekstu oraz dodania proponowanych pytań. Drugi sposób daje Ci więcej możliwości, możesz:

 

  • dodać powitanie tekstowe,
  • dodać obraz,
  • dodać film,
  • dodać przyciski kierujące na stronę internetową
  • skonfigurować  Messengera za pośrednictwem zewnętrzych narzędzi do budowy zaawansowanych chatbotów (np. Chatfuel)

 

Konfiguracja prostego bota nie powinna zająć Ci wiele czasu. Pamiętaj jednak o dobraniu odpowiednich proponowanych pytań. Na pewno sam dobrze wiesz, jakie są najczęściej zadawane pytania przez Twoich Klientów.

 

 

Już wiesz jak stworzyć reklamę kierującą osoby na Messengera. Teraz przyszedł czas na testowanie i weryfikacje, czy taki sposób sprawdzi się w Twojej branży. Z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że nie u każdego daje to pozytywny efekt, często kierowanie na Messengera powinno być motywowane celem jaki chcemy osiągnąć. Testuj i jeszcze raz testuj 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *