Aktualne wymiary grafik na Facebooku
Każdy z nas, kto prowadzi fanpege’a lub posiada profil prywatny na Facebooku nie raz zastanawiał się jakie panują aktualnie standardy wymiarów grafik na Facebooku. Wytyczne dotyczące rozdzielczości grafik zmieniają się w miarę często, więc zakładam, że tak samo jak ja, Ty też nie raz szukałeś wymiarów do zdjęcia w tle lub kreacji reklamowej Facebook Ads. W tym wpisie przedstawiam Ci najbardziej popularne rozmiary, które aktualnie będziesz mógł wykorzystać na swoim profilu prywatnym lub firmowym. Wpis podzieliłem na trzy kategorie: wymiary postów, wymiary tła, wymiary kreacji reklamowych.
Spis treści:
Wymiary postów na Facebooku
Wskazówka: każdy wymiar jest podany w pikselach, jednak pamiętaj, że to proporcje grafik są najważniejsze. Możesz używać kreacji graficznych większych niż te podane poniżej, lecz musisz pamiętać o zachowaniu proporcji, w innym przypadku Twoje zdjęcie zostanie obcięte przez Facebooka, co może skutkować utratą cennych szczegółów, marginesów, itd. Dla przykładu, używając formatu 1:1 możesz zastosować wymiar 600×600 lub 1200×1200. Pamiętaj o tym, aby Twoje kreacje nie przekraczały 1 mb wielkości.
- Wymiary post poziomy: 1200×628
- Wymiary post poziomy 4:3: 1200×900
- Wymiary post kwadratowy: 1200×1200
- Wymiary post pionowy: 640×960
- Wymiary post z ukrytą zawartością: 400×960
Wymiary tła na Facebooku
Wskazówka: wielkość grafiki na Facebooku w przypadku tła nie może przekraczać 100kb. Tło to świetne miejsce na umieszczenie krótkiej informacji na temat tego czym zajmuje się Twoja firma (w przypadku fanpage’a).
Wymiary tla na prywatnym profilu:
Desktop: 820×312
Mobile: 640×360Tło wydarzenia na Facebooku:
Desktop: 1920×1080
Mobile: 1920×1005Tło grupy na Facebooku: 820×462
Wymiary grafik do reklamy Facebook Ads
Istnieje wiele celów reklamowych, ale w tym wpisie skupimy się na najważniejszych wymiarach grafik do reklamy na Facebooku. W zależności od tego co chcesz promować pamiętaj zachowaniu proporcji kreacji. Źle zaprojektowana kreacja będzie ucięta, a Twoi potencjalni Klienci raczej nie będą chcieli się domyślać, co znajduje się na uciętym fragmencie grafiki.
- Ruch na stronie, Lead Ads, Messenger: 1200×628
- Promowanie wydarzenia: 1200×444
- Page Like: 1200×444
- Karuzela: 1200×1200
- Video:
Format: .mov, .mp4
Rozmiar: Ratio 16:9
Rozdzielczość: 720p minimum
Wielkość pliku: 2.3GB
Długość: 120 min. FB, 60 sec. Instagram