Jakie narzędzia marketingowe wybrać w 2020 roku? Z czego powinieneś korzystać, aby skutecznie kontrolować działania marketingowe? I najważniejsze… Na czym się skupić, aby nie zwariować w natłoku wszystkich narzędzi marketingowych, które proponuje nam świat? W główniej mierze to nie narzędzia reklamowe, a działania człowieka mają wpływ na to, czy Twoja kampania reklamowa osiągnie sukces lub porażkę. Narzędzia to tylko 10% sukcesu!

Lista niezbędnych narzędzi marketingowych powstała dla tych, którzy chcą skupić się na efektach, a nie na ciągłym wyścigu zbrojeń, kto wykorzystuje więcej narzędzi reklamowych, ten wygrywa. Nie bądź naiwny, to Ty w tym wszystkim jesteś najbardziej efektywnym narzędziem jakie możesz mieć w swojej marketingowej flocie.

Co to jest MarTech?

Martech, czyli marketing technologiczny to obszar marketingu, który łączy marketing z technologią, która ma pomóc nam zwiększyć efektywność działań marketingowych.

 

 

 

 

martech raport
Źródło: www.chiefmartec.com

 

 

Według Chief Marketing Technologist w branży MarTech funkcjonuje około 5000 firm, które tworzą narzędzia marketingowe. Dla porównania w 2011 było ich zaledwie 150.

Do naszej dyspozycji mamy ponad 7 000 narzędzi marketingowych, które mają nam usprawnić pracę. Codziennie jesteśmy zalewani reklamami nowych narzędzi, które mają pomóc nam w osiąganiu lepszych efektów. Zakładam, że nie raz zastanawiałeś się, z których z nich tak naprawdę musisz korzystać i czy bez nich możesz osiągnąć równie dobre efekty.

 

narzędzia marketingowe
Źródło: www.chiefmartec.com

 

Narzędzia marketingowe – definicja

Narzędzia marketingowe to pomagają zoptymalizować pracę, zwiększyć produktywność i zwiększyć efekty pracy. Narzędzia marketingowe pomogą Ci w takich obszarach jak:

  • analityka,
  • automatyzacja działań,
  • tworzenia grafik,
  • zarządzanie zespołem,
  • zarządzanie projektem,
  • audyt SEO,
  • analiza słów kluczowych,
  • monitoring internetu,
  • itd.

W tym wpisie nie znajdziesz jednak spisu stu najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Chce pokazać Ci. Pamiętaj! Mniej znaczy więcej.

 

Narzędzia marketingowe

Google Search Console – darmowe narzędzie do analizy SEO, które pozwala na sprawdzenie stanu zainfeksowania strony oraz zweryfikowanie potencjalnych błędów na stronie, które mogą wpłynąć na pozycje w wyszukiwarce Google.

Google Analytics – kolejne narzędzie z spod skrzydeł Google’a. Jest to narzędzie marketingowe, które służy do kompleksowej analizy ruchu na stronie internetowej. Za pomocą Google Analytics możesz sprawdzić:

  • kim są osoby odwiedzające stronę,
  • jakie strony przeglądają,
  • ile czasu spędzają na stronie,
  • które źródło ruchu przynosi najlepsze efekty,
  • itd.

 

Facebook Pixel (Facebook Ads)– fragment kodu, który musisz umieścić na swojej stronie, aby móc analizować ruch oraz zbierać grupy do remarketingu.

Google Tag (Google Ads) – fragment kodu, który pozwala na lepszą optymalizacje kampanii Google Ads oraz umożliwia zbieranie danych do remarketingu.

Freshmail – program mailowy, który umożliwia Ci budowanie bazy mailowej, a następnie pozwala na wysyłanie profesjonalnych wiadomości mailowych z ofertą.

Canva – odkąd Canva ujrzała światło dziennie życie stało się łatwiejsze. Już nie musisz tworzyć grafik w Photoshopie lub innym skomplikowanym programie. Wystarczy, że ściągniesz aplikacje na swój telefon i skorzystasz z gotowych, darmowych szablonów. Canva pozwala na tworzenie grafik do mediów społecznościowych, tworzenia plakatów, ulotek, wizytówek i innych formatów. Już nie musisz znać wszystkich wymiarów grafik na Facebooka lub inne media społecznościowe.

Brand24 – narzędzia do monitorowania internetu, a dokładnie wybranych fraz kluczowych. Brand24 pozwoli Ci znaleźć potencjalnych klientów oraz opinie na temat Twojej firmy.

5 komentarzy

  1. Ilość dostępnych narzędzi jest obecnie naprawdę przytłaczająca. Osobiście szukam takich, które łączą w sobie wiele funkcji, żeby nie trzeba było się rozdrabniać. Brand24 i Freshmail chyba są jest darmowymi narzędziami?

  2. Tych narzedzi jest sporo jednak 98% pokrywa sie funkcjonalnościa. Tak na prawde wystarczy AHREFS, ZP, dobry skrypt do scrapingu 24h, duzo proxy i ew ScrapeBox + 1 jezyk C++/C# czy J#.

    • Twoje rozwiązanie jest skierowane raczej do trochę bardziej zaawansowanych użytkowników. Ahrefs to faktycznie fajne narzędzie, ale nie każdy będzie chciał wydać na niego tyle pieniędzy. W moim wpisie znajdują się raczej podstawowe i budżetowe rozwiązania dla małych firm.

  3. Spoko zestawienie. Przydałoby się jeszcze coś do słów kluczowych i jakiejś fajnej analizy SEO np. senuto czy semstorm.

Napisz komentarz

Przypnij