Skuteczny remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku
Remarketing to sposób na dotarcie z komunikatem reklamowym do osób, które weszły w interakcje z Twoją firmą. W przypadku remarketingu na Facebooku mamy kilka ciekawych opcji segregowania użytkowników. Do utworzenia remarketingu na Facebooku potrzebujemy specjalnych grup niestandardowych odbiorców, o których dowiesz się w tym wpisie.
Pamiętaj, zanim stworzysz swoją pierwszą reklamę remarketingową, musisz poprawnie dodać kod Facebook Pixel na stronie internetowej. Na blogu znajdziesz osobny wpis, w którym wyjaśniłem czym jest Piksel Facebooka i jak dodać go na stronie internetowej.
Tworzenie grupy niestandardowych odbiorców pod remarketing na Facebooku
Utworzyłeś i dodałeś Piksel Facebooka, teraz przyszedł czas na utworzenie niestandardowych grup odbiorców. W tym celu:
- wejdź do menadżera firmy,
- z górnego menu wybierz zakładkę „Grupy odbiorców”,
- wybierz przycisk „Utwórz grupę odbiorców”, a następnie „Grupy niestandardowych odbiorców”
W tym miejscu możesz wybrać, w jaki sposób chcesz utworzyć swoją pierwszą grupę remarketingową. Istnieje kilka możliwości, oto kilka z nich:
Grupy niestandardowych odbiorców – Osoby, które odwiedziły Twoją stronę
Najbardziej znaną metodą wykorzystywania remarketingu na Facebooku jest kierowanie reklamy na osoby, które były na Twojej stronie internetowej. W tym przypadku do Twojego grupy trafią osoby, które były na jakiejkolwiek podstronie Twojej witryny. To dość ogólna grupa ale nie próbuj jej omijać, przyda się w momencie, kiedy inne, bardziej precyzyjne grupy będą zbyt małe.
Grupy niestandardowych odbiorców – Osoby, które widziały konkretną treść na stronie
Przejdźmy do dokładniejszej segregacji użytkowników. Załóżmy, że prowadzisz restauracje, a Twoje menu dzieli się na dania mięsne i wegetariańskie. Zależy Ci, aby reklama na Facebooku dotarła do osób, które preferują kuchnie wegetariańską. W tym momencie najlepszym rozwiązaniem będzie utworzenie grupy odbiorców, która będzie uwzględniać tylko te osoby, które odwiedziły stronę, na której mogą zapoznać się z wegetariańskim menu. W tym przypadku wybieramy opcje „Osoby, które odwiedziły konkretne strony internetowej”, następnie musimy podać fragment adresu podstrony, która nas interesuje np. www.restauracja.pl/menu-wegetarianskie.
Grupy niestandardowych odbiorców – Osoby, które kupiły coś w Twoim sklepie internetowym
Posiadając Piksel Facebooka możesz ustalić konkretne konwersje, może być to zakup lub wypełnienie formularza. W każdej branży istnieją różne konwersje, my posłużymy się przykładem zakupu biletu na koncert. Załóżmy, że sprzedajesz bilety na wydarzenia, a Twoją konwersją jest przejście na stronę podziękowania za zakup. W momencie konfiguracji Facebook Pixel masz do wyboru 17 podstawowych konwersji (Zdarzeń), na potrzeby naszego przykładu wybierzemy zdarzenie „Zakup”, a następnie korzystając z Google Tag Manager dodamy kod zdarzenia na podstronie z podziękowaniem za zakup.
Jeżeli nie wiesz jak dodać fragment kodu za pomocą Google Tag Managera, przeczytaj:
Grupy niestandardowych odbiorców – Osoby, według aktywności na fanpage’u
Segregowanie użytkowników na podstawie ich zachowań na stronie internetowej to nie jedyny sposób na budowanie grup odbiorców pod remarketing na Facebooku. Facebook daje Ci możliwość grupowania osób na podstawie aktywności związanej z Twoim fanpagem. Poniżej przedstawiam listę najciekawszych opcji tworzenia grup odbiorców:
- Osoby, które obejrzały film na Twoim profilu na Facebooku lub Instagramie:
- Osoby, które obejrzały x% filmu
- Osoby, które weszły w interakcje z formularzem kontaktowym (Lead Ads):
- osoby, które otworzyły formularz,
- osoby, które otworzyły ale nie wypełniły formularza,
- osoby, które wypełniły formularz
- Osoby, które otworzyły reklamę kolekcji lub kanwę
- Aktywność na fanpage’u:
- wszystkie osoby, które były na fanpage’u,
- osoby, które zareagowały na post lub reklamę
- osoby, które kliknęły w przycisk Call to action,
- osoby, które wysłały wiadomość na Twój fanpage,
- osoby, które zapisały Twoją stronę lub post,
- Aktywność na Instagramie:
- wszystkie osoby, które odwiedziły profil,
- osoby, które zareagowały na post lub reklamę
- osoby, które wysłały wiadomość na Twój profil,
- osoby, które zapisały Twoją stronę lub post
- Osoby, które miały kontakt z Twoim wydarzeniem na Facebooku:
- osoby, które wzięły udział w wydarzeniu,
- osoby, które są zainteresowane wydarzeniem,
- osoby, które odwiedziły stronę wydarzenia,
- osoby, które kupiły bilet,
- osoby, które wzięły udział lub są zainteresowane wydarzeniem
Grupy niestandardowych odbiorców – Lista adresów mailowych klientów
Posiadasz maile klientów lub subskrybentów newslettera na Twojej stronie? Świetnie! Możesz wykorzystać te dane w reklamie pod remarketing na Facebooku dzięki utworzeniu grupy niestandardowych odbiorców z bazy mailowej.
Jak ustawić remarketing na Facebooku?
Po utworzeniu grupy odbiorców, przyszedł czas, aby ustawić kampanie na remarketing. Proces tworzenia reklamy wygląda tak samo, jak w przypadku zwykłej reklamy:
- przechodzimy do menadżera reklamy,
- klikamy „Utwórz”,
- wybieramy cel marketingowy oraz przechodzimy do kolejnego kroku,
- w sekcji „Odbiorcy” wybieramy stworzoną przez nas wcześniej grupę odbiorców,
- resztę opcji ustawiamy tak, jak w przypadku zwykłej reklamy
Jak widzisz, remarketing na Facebooku to nic trudnego. Pamiętaj jednak, że na sukces Twojej reklamy wpływa jeszcze wiele innych czynników. Ustawiając reklamę nie zapomnij o przemyślanej strategii oraz lejku sprzedażowym, który pomoże Ci w realizacji Twojego celu marketingowego.