Social Media Marketing nadal odnotowuje dynamiczny z wzrost z roku na rok. 3,5 miliarda osób aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, a 91% marek detalicznych twierdzi, że wykorzystuje 2 lub więcej kanałów social media w swoich działaniach social media marketingowych.
Cieszy również fakt, że rynek mediów społecznościowych nie jest zdominowany przez samego Facebooka i Instagrama. Ogromny wzrost popularności można zaobserwować również na TikToku (dawniej Musical.ly), który w 2019 roku był najczęściej pobieraną aplikacją w social media.
Social Media Marketing to głównie reklamy, z których korzysta większość firm. Statystyki social media wskazują, że aż 27% postów udostępnianych na Facebooku jest promowanych za pomocą reklam Facebook Ads.
Chyba nie dziwi fakt, że w obecnych czasach strategia marketingowa bez mediów społecznościowych nie ma prawa bytu. Social media marketing to jeden z filarów działań większości firm na całym świecie. Ty też nie zapomnij uwzględnić social mediów w swoich działaniach reklamowych! Koniecznie zobacz jak ważne statystyki social media w 2020 roku.
Statystyki Social Media w 2020 roku
Średni czas spędzony w mediach społecznościowych to 144 minuty dziennie.
Video stanowi 25% postów wrzucanych przez firmy na Facebooku oraz 24% na Instagramie.
Populacja ludzkości liczy 7,7 miliarda, 4,3 miliarda ludzi ma dostęp do internetu, a 3,5 miliarda osób jest aktywnych w social media.
Ilość aktywnych użytkowników w mediach społecznościowych wzrosła o 202 miliony pomiędzy kwietniem 2018, a kwietniem 2019.
W 2019 roku wydatki na reklamę w mediach społecznościowych po raz pierwszy wyprzedziły media tradycyjne. Według prognozy wydatki na media społecznościowe wzrosną w tym roku o 20% do 84 miliardów dolarów.
91% marek detalicznych korzysta z 2 lub więcej kanałów w mediach społecznościowych.
Średni czas odpowiedzi na wiadomości od klientów wynosi 1 dzień, 9 godzin i 39 minut.
71% konsumentów, którzy mieli pozytywne relacje z marką w social media, chętniej poleca markę innym osobom.
Facebook jest kanałem, w którym firmy najczęściej udostępniają materiały video (81%), zaraz za nim jest YouTube (62%) i Instagram (57%).
33% konsumentów woli kontakt przez social media niż rozmowę telefoniczną.
TikTok we wrześniu 2019 był najczęściej pobieraną aplikacją w social media.
13% globalnych wydatków na reklamę pochodzi z mediów społecznościowych
200 milionów użytkowników odwiedza przynajmniej 1 profil biznesowych dziennie w social media.
87,8% osób nie używa IGTV w reklamie swojej firmy.
85% kobiet używa Pinteresta do planowania swoich małych i dużych wydarzeń w życiu. W porównaniu do Facebooka (53%) oraz Instagrama (44%).
Średnia liczba postów marek na Instagramie wynosi 2.
Aż 27% postów udostępnianych na Facebooku jest promowanych przez reklamy Facebook Ads.
Czy w Polsce opłaca się inwestować w Tiktok jeśli Twoja grupa docelowa to ludzie powyżej 18 roku życia?