Reklama na Facebooku w Menedżerze Reklam krok po kroku

reklama facebook menedżer reklam

 

Prowadzisz swój fanpage firmowy i zastanawiasz się jak zrobić pierwszą reklamę na Facebooku? Zacznij korzystać w pełni z możliwości reklam na Facebook Ads już teraz.

 

Większość osób, które zaczynają tworzyć pierwsze reklamy na Facebooku robi to za pomocą przycisku „Promuj post”, który znajduje się pod każdym opublikowanym postem na fanpage’u. Jest to najprostszy i najbardziej intuicyjny sposób na wypromowanie treści na Twoim profilu.

 

Niestety w tworzeniu reklamy na Facebooku nie ma dróg na skróty, dlatego pokaże Ci jak stworzyć reklamę za pomocą Menadżera Reklam. Przeprowadzę Cie, krok po kroku przez proces tworzenia reklamy na Facebooku, która będzie kierować na stronę internetową.

 

Spis treści: 

 

Bezpośredni link do Menadżera reklam na Facebooku: https://www.facebook.com/adsmanager/

 

 

Kiedy już przejdziesz do menadżera reklam naciśnij przycisk „Utwórz”, w tym momencie na Twoim reklamie wyświetli się pierwszy etap tworzenia reklamy na Facebooku.

 

 

Tworzenie reklam na Facebooku za pomocą Menadżera reklam składa się z trzech poziomów.

Każdy z nich jest nieodłącznym elementem całej struktury kampanii. Dzięki odpowiednio przygotowanej strukturze pozbędziesz się chaosu i przeprowadzisz skuteczne testy kreacji oraz grup odbiorców.

 

 

Poziom kampanii

Na poziomie kampanii wybierasz cel, który ma spełnić Twoja reklama na Facebooku. W skrócie, wskazujesz Facebookowi na jakim zachowaniu odbiorcy zależy Ci najbardziej, a on za pomocą algorytmu i danych historycznych dotrze do osób, na których najbardziej Ci zależy, m.in.: wypełnienie formularza, przejścia na stronę, polubienie fanpage’a, itd.

 

 

Poziom zestawu reklam na Facebooku

 

To miejsce, w którym określisz:

  • miejsce docelowe (strona, messenger, aplikacja),
  • grupę odbiorców (wiek, lokalizacja, płeć, zainteresowania, itd.),
  • umiejscowienie (Facebook, Instagram, Messenger),
  • budżet i harmonogram

 

Aby testować skuteczność poszczególnych grup odbiorców możesz stworzyć kilka zestawów reklamowych, a następnie wybrać ten, który działa w Twoim przypadku najlepiej.

 

Poziom reklamy

To miejsce to warsztat kreatywny, w którym wybierzemy kreacje, dobierzemy teksty reklamowe, przycisk, itd. To najważniejszy narząd naszej struktury, bez którego nie zatrzymamy uwagi Klienta.

 

Wiele osób zrzuca winę na źle dobraną grupę docelową, zapominając o poprawnie zaprojektowanej kreacji reklamowej. Pamiętaj także o tym, że potencjalny Klient nie analizuje Twojej grafiki przez kilka sekund, tutaj liczą się ułamki sekund, a zatrzymanie uwagi jest na wagę złota.

 

Jak widzisz reklama na Facebooku robiona w menedżerze reklam nie musi być trudna. Pamiętaj, że to dopiero początek, teraz czas na poznanie bardziej zaawansowanych sposobów docierania do Twoich odbiorców. Sprawdź koniecznie inne wpisy na blogu. Szczególnie polecam Ci:

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *