Reklama na Instagramie – praktyczny poradnik dla każdego

reklama na instagramie

 

Instagram Ads, czyli reklama na Instagramie

 

Możesz wiedzieć lub nie, ale Instagram jest częścią Facebooka i to właśnie za pomocą menedżera reklam możesz zacząć tworzyć reklamę do klientów na Instagram Story, czy na głównej tablicy, tam gdzie wyświetlają się posty Twoich znajomych.

 

Instagram od dawna nie jest już tylko platformą młodzieżową, już dawno stał się pełnoprawnym narzędziem marketingowym. Właściciele e-commerce mają możliwość sprzedaży produktów, a usługodawcy mogą synchronizować swoje profile z aplikacjami do rezerwacji wizyt. Mógłbym wymieniać tutaj mnóstwo zalet reklamowania się na Instagramie, ale nie o tym dzisiaj.

 

Aby nie rzucać słów na wiatr, daje Ci kilka statystyk:

 

  • 25 milionów profili firmowych,
  • 60% użytkowników szuka produktów na Instagramie,
  • Instagram posiada 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie,
  • 71% użytkowników ma poniżej 35 lat,
  • 500 milionów osób używa codziennie Insta Stories

 

 

Miejsca, w których możesz reklamować się na Instagramie

 

  • Instagram Stories,
  • Reklama w formie posta sponsorowanego,
  • Reklama video,
  • Reklama karuzelowa,
  • Reklama w formie kolekcji

 

Cele reklamowe, a Instagram Ads:

 

  • Zasięg
  • Rozpoznawalność
  • Ruch
  • Wyświetlenia filmu
  • Aktywność
  • Instalacja aplikacji
  • Lead Ads
  • Wiadomości
  • Sprzedaż z katalogu
  • Konwersje

 

Formaty reklamowe do reklamy na Instagramie:

 

  • Format poziomy: 1200×628 pixeli,
  • “Zwykły” kwadratowy post: 1080×1080 pixeli,
  • Format pionowy: 1080×1350 pixeli,
  • Format poziomy video: 1920×1080 pixeli,
  • “Zwykłe” kwadratowe video: minimum 600×750 pixeli,
  • Instagram Story: 1080×1920,
  • Karuzela: 1080×1080 pixeli,
  • Karuzela video: 1080×1080 pixeli

 

Tylko dwa kroki dzielą Cię od stworzenia Twojej pierwszej reklamy na Instagramie! Czas połączyć Facebooka z Instagramem (o ile nie zrobiłeś/łaś tego wcześniej) oraz utworzyć kampanie w Menedżerze Reklam. Do dzieła!

 

Połącz Facebooka z Instagramem

  • Przejdź do zakładki “Ustawienia”,
  • z lewej kolumny wybierz “Instagram”,
  • kliknij “Zaloguj się” i gotowe!

 

 

Utwórz reklamę w Menedżerze Reklam:

 

 

 

  • Wybierz cel reklamowy oraz nazwij swoją kampanię,
  • w tym miejscu ustawiasz budżet i harmonogram, grupę odbiorców, rodzaj optymalizacji oraz umiejscowienie reklamy. Jeżeli chcesz, aby Twoja reklama wyświetlała się tylko na Instagramie, odhacz Facebooka, Audience Network oraz Messenger. Zostaw tylko Instagram (Aktualności i Relacje, czyli Insta Story)

 

 

  • w kolejnym kroku musisz wybrać kreacje oraz tekst reklamy, który będzie się wyświetlał w Twojej reklamie na Instagramie.

 

Cały proces tworzenie reklamy na Instagramie wygląda tak samo jak w przypadku innych reklam.

Najważniejszym miejscem jest sekcja “Umiejscowienie”, która daje Ci możliwość wyboru, gdzie Twoja reklama finalnie będzie widoczna – jeżeli chcesz, aby to był tylko Instagram, odhacz inne platformy. To całkiem proste, prawda?

 

Proces tworzenia standardowej reklamy  opisałem w poście Pierwsza reklama na Facebooku – zrób to dobrze! – koniecznie zapoznaj się z nim, jeżeli pierwszy raz tworzysz reklamę za pomocą Menedżera Reklam.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *