Są na tym świecie osoby, które nadal nie są w stanie uwierzyć, że social media marketing może mieć realny wpływ na sprzedaż ich produktów lub usług.

Na potrzeby tego wpisu posłużę się przykładem Facebooka, jednak staraj się nie zamykać tylko na tą, jedną platformę social media. Do pozyskiwania klientów w social media możesz wykorzystać reklamę na Instagramie, Linkedin, Twitter, TikTok, Snapchat, itd. Bazujmy jednak na Facebooku, tak będzie łatwiej.

Codziennie na Facebooka loguje się około 1,65 mld osób na całym świecie, czyli 1 na 5 obywateli świata. Każda z tych osób to Twój potencjalny klient, a w połączeniu z reklamą na Facebooku i możliwościami menedżera reklam, możesz skierować reklamę do Twojej grupy docelowej (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, stanowiska pracy, intencje, urządzenia, itd.).

 

 

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Istotnym problemem wszystkich firm jest to, jak zwiększyć sprzedaż lub wygenerował więcej leadów. Zakładam, że Ty też masz podobny problem. Aby to osiągnąć musisz skupić swoją uwagę na wzroście współczynnika konwersji, który pomoże Ci poprawić efektywność kampanii reklamowych w social media. W tym wpisie pokaże Ci 5 praktycznych sposobów, aby Twój współczynnik konwersji wzrósł nawet kilkukrotnie.

 

Dlaczego social media marketing jest kluczowy w pozyskiwaniu klientów?

Ciężko wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach jakąkolwiek strategie marketingową, w której nie widnieje social media marketing. Możliwości które niosą za sobą social media pozwalają na dotarcie do prawie każdego, kto kupuje w internecie produkty fizyczne, cyfrowe i usługi. Facebook posiada aż 18 mln użytkowników w Polsce, których możesz zamienić w swoich klientów.

Jeżeli nadal nie wierzysz w siłę social media marketingu, przygotowałem dla Ciebie kilka ciekawych powodów, dla których powinieneś zmienić zdalnie:

 

Zwiększenie ruchu na stronie za pomocą social media

Social media to idealne miejsce, które powoli Ci na zwiększenie ruchu na stronie od pierwszych chwil, w odróżnieniu od np. SEO. Dodatkowo wszystkie Twoje posty możesz promować za pomocą reklam Facebook Ads. Oprócz wpisów na fanpage’u i płatnej reklamy możesz również wykorzystać grupy tematyczne, relacje live, wydarzenia, itd.

 

Zrozumienie grupy docelowej

Za pomocą obszernych statystyk, do których dostęp daje nam Facebook możesz dowiedzieć się kim są Twoi klienci. Dogłębna analiza grupy docelowej pozwala na optymalizacje reklamy, a tym samym na optymalizacje kosztów za reklamę.

 

Budowanie rozpoznawalności w social media

social media to świetne miejsce na budowanie świadomości marki, która przekłada się na współczynnik konwersji, w kolejnych etapach lejka sprzedażowego. Bez względu na to, jak dobry jest twój produkt lub treść, nie zaczniesz sprzedawać ani generować leadów, dopóki nikt o tobie nie wie. Social media marketing pozwala Ci promować treści wśród szerszej publiczności i zwiększać rozpoznawalność marki.

 

Mierzalne efekty

wszystkie Twoje działania w social media są łatwe do zmierzenia. Możesz w prosty sposób zobaczyć ile osób widziało post lub reklamę. Oprócz tego możesz mierzyć ilość kliknięć, konwersji, polubień, udostępnień, itd. W odróżnieniu od reklamy offline, social media marketing pozwala Ci sprawdzić jaki efekt i które działania przynoszą najlepsze efekty. Mierzalne efekty kampanii pozwalają zwiększyć współczynnik konwersji.

 

Przedstawiłem Ci powody, dla których warto uwzględnić social media marketing w swojej strategii. Teraz czas pokazać Ci, co możesz zrobić, aby wycisnąć z tych działań jeszcze więcej, a dokładnie jak zwiększyć współczynnik konwersji Twoich działań. Przejdźmy do konkretów!

 

 

1. Zoptymalizuj stronę, aby zwiększyć współczynnik konwersji w social media

Twoja strona internetowa to istotny etap drogi, którą pokonuje klient do wykonania oczekiwanej przez Ciebie czynności – generowanie leadów, sprzedaży, promocji content marketingu, itd. W dużej mierze efekt Twoich kampanii w social media będzie zależał od strony. Wybór grupy docelowej i tekst reklamy to tylko wierzchołek góry lodowej. Nie oszczędzaj czasu i pieniędzy na to, aby Twoja strona była w 100% przygotowana na odwiedziny Twojego potencjalnego klienta. Nie pozwól na to, aby uciekł ze względu brak kluczowych informacji lub niejasny przekaz.

 

Reklama dopasowana do strony docelowej

Pamiętaj również o tym, aby klient po kliknięciu w reklamę lub post trafił na stronę docelową, pasującą do przekazu reklamowego. Unikaj kierowania klientów na stronę główną, gdzie znajdują się ogólne informacje. Segmentuj swoich klientów i przygotuj dla nich oddzielne strony docelowe.

 

6 błędów na stronie internetowej, przez które Twój współczynnik konwersji jest niski:

 

Strona internetowa ładuje się zbyt wolno

Jeżeli liczysz, że ludzie są cierpliwi to jesteś w dużym błędzie. Większość osób po kilku sekundach oczekiwania na załadowanie się strony, po prostu zamknie okienko i wróci do poprzednich czynności.

 

Responsywność

Aż 67% osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, a to oznacza, że Twoja strona musi w pierwszej kolejności być dostosowana do ekranu telefonów i tabletów.

 

Kluczowe nagłówki

Aby Twój klient znalazł na stronie internetowej to czego szuka, musisz złapać go za rękę i poprowadzić wprost do informacji, które go interesują. Do tego celu używaj nagłówków, które wyróżnisz większą czcionką, boldem lub kolorem.

 

Czytelność

Zadbaj o to, aby tekst i zdjęcia były czytelne. Unikaj dużych bloków tekstu i rozbijaj je na oddzielne akapity. Wstawiając zdjęcia, zwróć uwagę na to, aby na zdjęciach widoczne były Twoje produkty i realne zdjęcia. Unikaj zdjęć stockowych, na które coraz bardziej są uczuleni klienci. Postaw na wiarygodność.

 

Brak konkretów

Unikaj ogólników i długich, standardowych opisów firmy. Postaw na oryginalność i zasadę mniej znaczy więcej. Opisując swoją firmę wypunktuj jej zalety i obszary którymi się zajmuje. Dodatkowym atutem będzie dobre zrozumienie potrzeb Twojego klienta i znajomość odpowiedzi na nurtujące go problemy i pytania, które zadaje sobie przed zakupem.

 

Brak Call To Action

Zadaj sobie pytanie – „Co chcesz, aby zrobił Twój klient po przejściu na stronę?” i postaraj się umieścić na Twojej stronie jasne i sprecyzowane call to action, np.:

Kup bilet – jeżeli sprzedajesz bilety na swojej stronie internetowej.

Pobierz raport – jeżeli zależy Ci na tym, aby klient pobrał raport branżowy, za który będzie musiał zostawić swoje dane kontaktowe.

Skontaktuj się z nami – jeżeli chcesz, aby klient wypełnił formularz kontaktowy na Twojej stronie.

Zapisz się na wizytę – jeżeli chcesz zachęcić swoich klientów do zapisów.

Umów się konsultacje – jeżeli chcesz, aby Twój klient pozostawił swoje dane kontaktowe w celu umówienia konsultacji.

Załóż konto – jeżeli chcesz, aby Twój klient założył konto w Twoim serwisie lub aplikacji.

 

 

2. Influencer Marketing, a współczynnik konwersji w social media

influencer marketing

Większość firm nadal nie docenia wpływu influencer narketingu na sprzedaż produktów i usług. Tym bardziej wpływu małych influencerów, którzy mają często bardziej zaangażowanych odbiorców, z większym zaufaniem. Influencer Marketing w XXI w. to obowiązkowy punkt w Twojej strategii social media marketingu.

Twarz znanych osób, obok Twoich produktów może nie tylko zwiększyć współczynnik konwersji, może również wpłynąć na sprzedaż i budowanie rozpoznawalności Twojej firmy. Według badań TapInfluence i Nielsen Catalina Solutions influencer marketing przynosi 11 razy lepszy ROI od klasycznego marketingu internetowego. Kolejne badania wykazały, że 95% klientów jest podatnych na opinie influencerów i chętniej kupuje polecone przez nich produkty i usługi.

Jeżeli brakuje Ci czasu i nie wiesz jak znaleźć odpowiednich influencerów możesz skorzystać z platformy BrandBuddies.

 

 

3. Content Marketing uszyty na miarę

Pomimo tego, że content marketing stał się już na tyle popularny i firmy coraz częściej stosują go w swojej strategii marketingowej, to nadal większość z nich nie wie, co tak naprawdę będzie wartościowe dla klienta. Wynika to z bycia w tzw. bańce wiedzy, która blokuje nas przed skutecznym postawieniem się w butach klienta.

Jeżeli Twój content marketing dla blogu, YouTube’ie, czy w innym miejscu nie będzie rozwiązywał problemów Twoich klientów, Twój współczynnik konwersji z tych działań nigdy nie wzrośnie, a Twój poświęcony czas i pieniądze będą wyrzucone w błoto.

Dobry content marketing:

  • odpowiada na pytania klienta,
  • rozwiązuje problemy klienta,
  • pokonuje obiekcje,
  • jest merytoryczny,
  • jest poparty doświadczeniem,
  • jest dostosowany do poziomu wiedzy odbiorcy.

 

Twój content marketing musi trafiać w potrzeby klienta, aby dowiedzieć się, o czym masz tworzyć treści musisz:

  • wykonać analizę konkurencji. 
  • określić profil klienta (personę),
  • wybrać kanały dystrybucji (social media, blog, podcast, itd.),
  • przeanalizować statystyki z Google Analytics i Facebook Analytics,
  • musisz testować i sprawdzać co działa najlepiej. Nie ma jednego, słusznego rozwiązania, ani przepisu na jedną treść, która przyciągnie do Ciebie klientów.

 

 

4. Analizuj i zbieraj dane

analiza danych

 

Aby skutecznie mierzyć współczynnik konwersji z działań w social media musisz pamiętać o implementacji kodów remarketingowych (Google Tag, Facebook Pixel i inne) oraz zainstalowania na swojej stronie internetowej Google Analytics.

Bez mierzenia konwersji, nigdy nie dowiesz się, czy Twój współczynnik konwersji maleje czy wzrasta. Bez śledzenia podstawowych mierników nie dowiesz się również, która reklama na Facebooku lub grupa docelowa przynosi Ci największą sprzedaż.

Z moich wcześniejszych wpisów dowiesz się czym jest Facebook Pixel oraz jak umieścić go na swojej stronie za pomocą Google Tag Managera.

 

 

5. Regularność i systematyczność w social media

Tak jak w życiu codziennym, tak samo w social media marketingu regularność i systematyczność pozwala osiągnąć coraz lepsze rezultaty. Ta rada może zabrzmieć bardzo trywialnie, ale zaufaj mi, częsty kontakt i systematyczne pojawianie się na ekranie Twojego klienta zwiększy Twój współczynnik konwersji i przyniesie Ci niesamowite efekty. Nie ma nic gorszego niż pojawianie się tylko wtedy, gdy potrzebujesz klienta. Takie zachowanie zmniejszy zaufanie do Twojej firmy.

Nie musisz wrzucać codziennie postów i udostępniać Facebook Stories na swoim profilu. Rób to co 2-3 dni, ale staraj się zachować regularność. Pamiętaj również o tej zasadzie przy prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych. Twoja reklama powinna być uruchomiona na tyle długo, aby Twój obiorca mógł zobaczyć ją kilka razy. Rzadko zdarza się, aby klient decydował się na zakup już przy pierwszym kontakcie.

 

 

Social media marketing to obszar marketingu, który z roku na rok jest coraz bardziej popularny. W 2019 roku koszty na reklamę w internecie były wyższe niż na reklamę tradycyjną. Blogi zastąpiły gazety, YouTube zastąpił tradycyjną telewizje, a podcast radio. Twój biznes musi być obecny w internecie, a Ty musisz dostosować się do panujących warunków, które zmieniają się bardzo diametralnie.

Zachęcam Cię do zapoznania się z innymi wpisami na moim blogu, który w 100% porusza temat marketingu w internecie.

 

 

 

 

1 Comment

Napisz komentarz

Przypnij